Arrangement

Foajéjazz Margot Kiis og Emmanuel Waldron

Kategori:
Konsert | Foajé

Margot Kiis er estisk jazzsanger, sangpedagog og kordirigent som flyttet fra Island til Norge 2012 og nå er bosett i Lyngdal. Hun har sunget jazz siden 1992 og har deltatt på mange jazzfestivaler i Estland, Finland, Sverige, Latvia og senere i Reykjavik. Margot har vært solist med storband og deltatt på storbandfestivaler i København, Imatra i Finland, Tyskland og Estland.
I 26 år har hun jobbet som pop-jazz sangpedagog både på Island og i Norge. Hennes store forbilder er blant annet Ella Fitzgerald, Natalie Cole, Mel Tormè, Tony Bennett, Dee Dee Bridgewater, Carmen McRae, Chet Baker. Mainstream jazz og scat-sang er hennes «hjemmebane».

Hun har også gitt ut 2 CD-er og sunget inn på flere andre CD-er.

Emmanuel Waldron er en London-født prisvinnende pianist som nå er bosatt i Flekkefjord.
Han har jobbet med og delt scene med artister som The Black Eyed Peas, Gwen Stefani, Karen Gibson & The Kingdom Choir, Annie Lennox, London Community Gospel Choir, Ruby Turner, David & Carrie Grant, Ronan Keating, Courtney Pine, Pixie Lott, Alfie Boe, Beverley Knight, Jools Holland, Steve Brookstein (verdens 1. X-Factor-vinner), The Philharmonia Orchestra , soulsangeren Kenny Thomas og mange andre artister. Han har opptrådt for Dronning Elisabeth og Kong Charles da Charles var prins.

Emmanuel har gitt ut hele ni albumer.

Konserten i Buen inneholder kjente og mindre kjente låter av Georg Gershwin, Cole porter, Richard Rodgers, A.C.Jobim, Harold Arlen, Duke Ellington, Jimmy Van Heusen og flere andre
Hvis du er glad i musikken fra 1950-tallet, er denne konserten perfekt for deg!

Foajéjazz er et samarbeid mellom Mandal Jazzklubb og Buen kulturhus

Bilder: