Arrangement

Konsert

Billettpris:
Kr 275,-

Unik, egenkomponert, hardtslående og upolert rock – inspirert av de store 70 og 80-talls rockerne, som Iron Maiden, Queen, Thin Lizzy, Allman Brothers mfl.

Blind Man's Bluff (BMB) oppsto originalt i Tyskland tilbake i 1994, der Frode Garshol spilte gitar sammen med bla. Andreas Richter fra Alley Cat. Frode tok med seg gitaren til Norge og startet Har`kje ti` sammen med Georg Veggeland på bass og Erling Bjørstad på trommer. Torbjørn Schmidt overtok trommestikkene og Hark`je ti` spilte coverlåter med varierende besetning på en rekke utesteder opp gjennom 2000-tallet, men Frode, som i tillegg til gitaren også hadde en rekke egne låter i kofferten, ville gjerne spille sine egne låter live – og dermed gjenoppsto BMB.
Georg kjente gitarist Lars Kristian Larsen fra et tidligere band (The Barboosters), Trommis Torbjørn kom til og etter hvert utviklet dette seg fra trio til et fullt rockeband. En tredje gitarist og vokalist fra Hark`je ti` kom til – Jarle Steinsland og bandet var komplett. Som alltid er det slik at noen kommer og noen går, det ble fødsler og andre prioriteringer. Men etter noen år med litt sporadiske øvelser og litt ulik besetning, består dagens BMB av Frode, Georg, Lars Kristian, Jarle og vår nye trommis fra Øyslebø; Erik Gordon Jensen. Erik begynte i BMB i 2023 og har løftet bandet til nye høyder både musikalsk og med eget øvingslokale i garasjen, også med faste, rutinemessige øvinger.
Frode skriver låtene, delvis sammen med Lars Kristian, og Jarle som bidrar med tekster.

Det er bare å glede seg til Blind Man's Bluff inntar Mandals beste konsertscene, Klubbscenen, i slutten av september. Konserten er et samarbeidsprosjekt mellom BMB og Buen kulturhus, og vi kan love en unik konsertopplevelse med gjesteartister som blant annet Gro Gahre Hægeland og Anita Tønnessen.

Bilder:

• Bilde fra forestillingen